Jak działa samochodowa żarówka H7?

0
624

Oświetlenie drogi podczas jazdy nocą, a także dobra widoczność naszego pojazdu dla innych, to wyjątkowo ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa aspekty. A jak wiemy, bezpieczeństwo jest w ruchu drogowym najważniejsze, powinno zawsze stać ponad szybkością przemieszczania się czy wszelkimi innymi względami. Przednie reflektory pozwalają nam bezpiecznie poruszać się po zmroku, jeśli tylko mamy w nich sprawne źródła światła. Najczęściej stosowane są żarówki H7, które coraz mocniej wypierają stosowane dawniej H4.

Jak wygląda żarówka reflektorowa?

Źródła światła stosowane w reflektorach przednich znacznie różnią się od tych, które możemy znaleźć we wszystkich innych lampach. Są to bowiem żarówki halogenowe, które posiadają wyższą temperaturę barwową i mocniejszy snop światła, przy takiej samej mocy. Typowa żarówka H7 posiada z jednej strony szklaną, podłużną bańkę, na środku cokół mocujący, a z tyłu przyłącze elektryczne posiadające dwa piny (w odróżnieniu od typu H4, który posiada trzy). Warto zapamiętać ten fakt, ponieważ w ten sposób najłatwiej jest te żarówki rozróżnić podczas zakupu, nawet jeżeli zapomnimy oznaczenia. Źródła światła typu H7 produkowane są dla napięć 12 V (samochody osobowe), a także 24 V (pojazdy ciężarowe i autobusy). Posiadają moce odpowiednio 55 W oraz 70 W. Gdy wybieramy żarówkę H7 bardzo ważne jest, by zwrócić uwagę na ten parametr. Aby upewnić się, że właśnie model H7 jest nam potrzebny, można najpierw wyjąć starą żarówkę z lampy i sprawdzić ilość wyprowadzeń, albo zajrzeć do instrukcji pojazdu jeśli ją posiadamy.

Jak często wymieniać żarówki?

Na nieoświetlonych drogach nocą możemy poruszać się bezpiecznie tylko wtedy, gdy mamy mocne światło obydwu reflektorów. Nie wyjeżdżajmy w trasę gdy jedna z żarówek się przepaliła, ponieważ niedługo to samo może stać się z drugą. Stąd też żarówka H7 zawsze powinna być wymieniana w obu reflektorach jednocześnie, dzięki temu nie będziemy ryzykować przepaleniem się drugiej po niedługim czasie. Ponieważ zakup takiego źródła światła nie jest drogi, możemy dokonywać profilaktycznej wymiany raz w roku. Dzięki temu na pewno nie spotka nas niespodzianka daleko od domu. Warto robić to zwłaszcza wtedy, gdy mamy samochód z trudnym dostępem do żarówek reflektorowych. Konieczność ich wymiany na poboczu drogi, w środku nocy i nierzadko także w deszczu bądź śniegu, może być dla nas zbyt dużym wyzwaniem. Jednak zawsze przynajmniej jedna zapasowa żarówka H7 powinna znajdować się w samochodzie, jako opcja ratunkowa na czarną godzinę.

[Głosów:1    Średnia:2/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ