Suzuki Vitara

Najnowsza generacja Suzuki Vitary wzbudziła kontrowersje, zwłaszcza wśród fanów klasycznego wydania tego samochodu – legendy torów off-roadowych. Japoński producent wybrał jednak inną drogę, dopasowując swoją ofertę do aktualnych oczekiwań nabywców, którzy chcą SUV-ów. Suzuki Vitara, choć już nie tak dzielna w terenie, jak pierwsze generacje, nadal jest samochodem więcej niż solidnym, a przy tym oferującym znacznie wyższy komfort jazdy. Mieliśmy okazję się o tym przekonać podczas niedawnej jazdy testowej tym modelem w wariancie napędu hybrydowego.

Nie tylko do miasta i na autostradę

Obecnie produkowana generacja Suzuki Vitara nie jest już samochodem stricte terenowym, jednak nabywcy SUV-ów wcale tego nie oczekują. Takie auta mają przede wszystkim sprawdzać się w warunkach miejskich, radzić sobie na bezdrożach, w śniegu, błocie oraz na dziurawych ulicach, zapewniając również wysoki komfort jazdy w trasie. Vitara wywiązuje się z tego wzorowo.

Suzuki Vitara będzie bardzo dobrym wyborem dla każdego, kto szuka samochodu do codziennej jazdy, głównie porusza się po mieście, natomiast musi do niego dojechać drogą gruntową, mieszka w górach czy codziennie pokonuje odcinki dróg ze złą nawierzchnią. Ten samochód w takich warunkach czuje się doskonale.

Jest to zasługa nie tylko zwiększonego prześwitu, ale przede wszystkim napędu na cztery koła ALLGRIP SELECT z czterema trybami jazdy. Kierowca zmieniając tryb dostosowuje charakterystykę pracy układu zawieszenia, napędowego i kierowniczego do aktualnych warunków na drodze. Jest to bardzo przydatne np. wtedy, gdy po nocnych opadach śniegu wszyscy sąsiedzi grzęzną na parkingu, a właściciel Vitary bezstresowo wyjeżdża do pracy.

Dobry wybór dla rodziny

Suzuki Vitara spokojnie może pełnić funkcję samochodu rodzinnego. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się, że mamy do czynienia z autem bardzo kompaktowym, to zaglądając do wnętrza od razu przekonamy, jak dużo oferuje ono przestrzeni.

Vitarą komfortowo będą podróżować cztery osoby dorosłe, nie ma również problemu z tym, aby na tylnej kanapie zamontować dwa pełnowymiarowe foteliki dziecięce. Samochód zapewnia zaskakująco dużo miejsca na nogi oraz nad głową, co doceniliśmy podczas kilkusetkilometrowego przejazdu w ciągu jednego dnia.

Jak wypada bagażnik? Teoretycznie daleko mu do bycia bardzo pojemnym, ponieważ producent deklaruje tutaj tylko 375 litrów. Jednak kufer jest na tyle ustawny, że naprawdę nie ma żadnego problemu z pomieszczeniem w nim bagaży dla kompletu pasażerów. Zawsze też można wykorzystać zintegrowane relingi do szybkiego zamontowania belek bagażnika dachowego i boxu.

Świetny układ mild hybrid

Testowaliśmy wersję hybrydową Suzuki Vitary, która wydaje się być najlepszym wyborem do tego samochodu. Dlaczego? Ponieważ z jednej strony zapewnia bardzo dobrą dynamikę, a z drugiej wyróżnia się niskimi kosztami eksploatacji.

Mamy tutaj do czynienia z układem mild hybrid, w którym pierwsze skrzypce gra silnik benzynowy 1.4 BOOSTERJET wspierany przez generator elektryczny.

Jak sprawuje się układ hybrydowy w Suzuki Vitara? Możesz się o tym przekonać podczas jazdy testowej, na którą umówisz się w jednym z salonów autoryzowanego dealera marki – MM Cars Suzuki w Katowicach, Zabrzu, Lubinie lub Warszawie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ