Pomimo tego, że niemal wszystkie obecnie sprzedawane przyczepy kempingowe na polskim rynku wyposażone są w koła podporowe, to rzadko kiedy zastanawiamy się nad zaletami i wadami ich stosowania. Co warto wiedzieć o kołach podporowych?

W pierwszej kolejności warto podkreślić, że polskie przepisy nie statuują wymogu posiadania przez przyczepy kempingowe koła podporowego – niezależnie czy mówimy tu o przyczepach kempingowych o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 750 kilogramów (przyczepy lekkie), czy też o przyczepach znacznie cięższych. Montowanie kół podporowych to przede wszystkim ukłon producentów przyczep kempingowych w kierunku wygody użytkowników przyczep.

Zalety koła podporowego

Podstawową zaletą koła podporowego jest możliwość wygodnego i stabilnego podparcia przyczepy kempingowej w momencie, gdy nie mamy rozłożonych jeszcze podpór zasadniczych – które mają wypoziomować całą przyczepę. Jednocześnie koło podporowe zwane jest bardzo często kołem manewrowym z tego względu, że jego wykorzystanie ułatwia manewrowanie przyczepą bez wykorzystania holownika, a jednocześnie nie wymaga od użytkowników dźwigania całego ciężaru na własnych mięśniach.Kolejną niewątpliwą zaletą zastosowania koła podporowego jest możliwość jego wykorzystania przy łączeniu zestawu przyczepa – samochód. W ten sposób możemy wygodnie nakierować i opuścić zaczep przyczepy na kulę haka holowniczego.

Wady koła podporowego

Czy koło podporowe ma jednak jakieś wady? Wielu użytkowników przyczep kempingowych wskazuje w tym przedmiocie na konieczność każdorazowego demontowania koła podporowego w przypadku, gdy miejsce jego montażu nie zostało zbyt dobrze przemyślane przez producenta. W wielu starszych przyczepach jego zbyt niski montaż powoduje problemy z wyjazdami z posesji czy też wjazdami na pola kempingowe – koło podporowe jest po prostu jednym z najniższych punktów w przyczepie.

Podsumowując, niezależnie od tego ilu zwolenników i ilu przeciwników mają koła podporowe, to zalety jego stosowania są niewątpliwe jeżeli chodzi o wygodę użytkowania przyczepy kempingowego i jej rozstawianie na polu kempingowym czy też manewrowanie pomiędzy poszczególnymi parcelami. O ile w przypadku lekkich przyczep kempingowych łatwiej sobie poradzić bez koła podporowego, tak w przypadku przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kilogramów koło podporowe jest niemalże koniecznością.

Koła podporowe kupisz na Unitrailer.pl

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ