Wymiana świec zapłonowych

Świece zapłonowe są niezbędnymi elementami układu zapłonowego. Są one stosowane w silnikach benzynowych w celu zapalanie mieszanki powietrzno-paliwowej. Zbudowane są one z metalowego, gwintowanego korpusu z dwiema elektrodami znajdującymi się na jednym z jego końców oraz terminala znajdującego się na drugim końcu korpusu. Zapewniają one także niezwykle dobrą izolację.

Jakie istnieją rodzaje świec zapłonowych?

• miedziane. Dane części posiadają miedziany rdzeń, a ich elektroda środkowa posiada powłokę wykonaną ze stopu niklu. Są one najtańszą opcją oferowaną na rynku części samochodowych. Miedziane świece zapłonowe są zazwyczaj wykorzystywane w samochodach wyprodukowanych przed latami 1980-tymi wyposażonymi w dystrybutor niskiego napięcia. Niemniej jednak zapewniają one wysoką wydajność w turbodoładowanych samochodach oraz silnikach o wysokim stopniu kompresji. Dzięki temu są one stosowane często jako oryginalne części w wysokowydajnych samochodach. Ich główną wadą jest krótka żywotność – należy je wymieniać po każdokrotnym przejechaniu 32 000 kilometrów.
• platynowe. Dane świece zapłonowe są dużo bardziej wytrzymalsze niż świece miedziane – należy je wymieniać po każdokrotnym przejechaniu 160 000 kilometrów. Niemniej jednak generują one znacznie mniej ciepła i zmniejszają nagromadzeniu się zanieczyszczeń. Staje się to możliwe dzięki platynowej tarczy przyspawanej do elektrod.
• irydowe. Dane rodzaju świece zapłonowe są droższe niż świece platynowe, jednakże ich żywotność jest od nich do 25% krótsza. Poza tym dzięki niewielkiej elektrodzie pobierają one mniej energii.
• srebrne. Dane świece zapłonowe posiadają elektrody z powłoką wykonaną ze srebra. Bardzo dobrze przewodzą one prąd elektryczny, jednakże nie mają tak dużej żywotności jak świece platynowe czy irydowe. Można je znaleźć, na przykład, w motocyklach.
• podwójnie platynowe. Dany rodzaj świec zapłonowych jest skonstruowany zwłaszcza dla pojazdów wyposażonych w układ traconej iskry „wasted spark”. Niemniej jednak nie zaleca się korzystania z danych świec zapłonowych w układach z elektronicznym dystrybutorem zapłonu.

Jakie są oznaki wadliwych świec zapłonowych?

• problemy z zapłonem, przerwa w zapłonie, spalanie stukowe;
• wysoki poziom spalanego paliwa;
• utrata mocy silnika;
• trudności w odpaleniu silnika;
• utrudniona praca na biegu jałowym;
• większa emisja spalin oraz silny smród z rury wydechowej.

Co powoduje uszkodzenie świec zapłonowych?

• osad oleju, paliwa lub węglowy na świecach zapłonowych;
• nieprawidłowa szczelina lub wartość cieplna świec zapłonowych;
• kolizja lub uszkodzenie mechaniczne.

Dostępna jest ogromna liczba producentów świec zapłonowych. Najbardziej znanymi producentami są NGK, Bosch, Champion, Denso, OEM i Motorcraft.

Czy planujesz dokonać rutynowej konserwacji samochodu? Być może potrzebujesz możliwie najszybciej dokonać naprawy swojego auta? Autodoc.pl jest po to, aby Tobie w tym pomóc. Pomożemy Tobie w znalezieniu najwyższej jakości części kompatybilnych zarówno z Twoim samochodem, jak i domowym budżetem. Już teraz złóż swoje zamówienie i otrzymaj swoje części w możliwie najkrótszym czasie.

[Głosów:1    Średnia:2/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ