Połowa listopada to w polskich warunkach najlepszy czas na wymianę opon letnich na zimowe. Warto pamiętać o tym, że czynność ta powinna zostać powierzona najlepszym specjalistom, którzy dokonają wymiany sprawnie i zgodnie z zasadami.

Niestety, na rynku motoryzacyjnym jest tak, że w czasie sezonów pojawiają się na nim firmy, które działają tylko przez kilka tygodni i dwa razy w roku (w czasie największego natężenia sezonowych wymian). Nastawione są one na zysk, a wymiana nie zawsze odbywa się tak, jak powinna. W szeregu innych firm, specjalizujących się w usługach wulkanizacyjnych, trzeba liczyć się z dużymi kolejkami.

Dlatego warto odwiedzić Opel Serwis, będący częścią autoryzowanego dealera Opla, firmy Auto Żoliborz, która posiada trzy salony na terenie Warszawy i okolic. Wymiana odbywa się szybko, sprawnie i profesjonalnie, z wykorzystaniem najlepszych narzędzi.

Kiedy zakładać opony zimowe?

Kiedy średnia dobowa temperatura spadnie poniżej siedmiu stopni Celsjusza, należy zmienić opony na zimowe. Pozwala to na zachowanie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w czasie jazdy. Skład mieszanki gumowej i kształt bieżnika opon zimowych zapewnia lepszą drogę hamowania, niż opony letnie. Poza tym jest dostosowany do jazdy po drogach oblodzonych i po śniegu.

O czym pamiętać, przed montażem opon zimowych?

Opony zimowe muszą mieć bieżnik odpowiedniej wysokości. Specjaliści mówią o tym, że bieżnik ten nie może mieć mniej, niż 3.5 mm wysokości. W przeciwnym razie opona nie spełni pokładanych w niej oczekiwań i nie zapewni lepszej przyczepności, nie odprowadzi wody spod kół i nie pozwoli na jazdę po śniegu. Opony zimowe nie mogą mieć żadnych odkształceń ani pęknięć. Nie mogą być zabrudzone płynami eksploatacyjnymi. Przez całą wiosnę i lato powinny być przechowywane tak, aby nie uległy jakimkolwiek odkształceniom. Najlepiej, jeśli auto posiada cztery opony tego samego producenta, zużywające się równomiernie. Dopuszczalne jest też rozwiązanie w postaci dwóch opon tego samego producenta na jednej osi, a niedopuszczalne – stosowanie różnych opon używanych (o różnej wysokości) na jednej osi. Jeśli kierowcę stać tylko na dwie nowe opony, zawsze montuje się je na tylnej osi, co zapewnia odpowiednie prowadzenie auta.

Specjaliści Opla radzą

Opel Serwis Warszawa, wchodzący w skład sieci warszawskich salonów Auto Żoliborz, dokonuje wymiany w sposób profesjonalny, z użyciem najlepszych narzędzi. Przed założeniem opony zimowe są sprawdzane pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Tak samo sprawdza się felgi, a w razie konieczności – poddaje się je prostowaniu na specjalnych urządzeniach.

Wiele osób w Polsce, w czasie zimy, preferuje używanie felg stalowych, zamiast aluminiowych, ale nie jest to regułą.Przed złożeniem opon dokonuje się też kontroli wentyli – mogą one wymagać wymiany. Jest to czynność niedroga a daje pewność i zabezpiecza przed ucieczką powietrza z koła. Opony w miejscu styku z felgą smaruje się specjalną pastą.

Po założeniu opon na felgi, całość poddaje się wyważeniu. W razie konieczności na felgach montuje się odpowiednio dobrane ciężarki. Dobrze wyważona opona zapobiega drganiom i przedwczesnemu zużyciu elementów układu kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia.Specjaliści sprawdzają też stan nakrętek, w razie potrzeby trzeba je wymienić na nowe. Nakrętki dokręca się w odpowiedni sposób, naprzemiennie, przy pomocy klucza dynamometrycznego. Moment dokręcenia jest ustalony przez producenta samochodu.

Po montażu opon należy skorygować ustawienia geometrii zawieszenia. Polega ono na odpowiednim dokręceniu nakrętek, znajdujących się przy końcówkach drążków kierowniczych. Dzięki temu auto nie ściąga i ma niskie opory toczenia, co przekłada się na zużycie paliwa.W przypadku pojazdów z systemem TPMS z czujnikami wysyłającymi sygnał do komputera, po zamontowaniu opon należy poddać je kalibracji, czego nie wykona się w przeciętnym warsztacie, a co dla pracowników Opel Serwis Warszawa nie jest żadnym problemem.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ